Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
  • na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.

Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Krzyż, Łokacz Mały ul. Adama Mickiewicza 1, 64-761 Krzyż Wielkopolski

Siedziba Nadleśnictwa Krzyż mieści się w dwóch budynkach. Budynek główny siedziby znajduje się na rogu ulicy Adama Mickiewicza i drogi prowadzącej przez Osiedle Leśnika. Dłuższy bok budynku leży wzdłuż ulicy Adama Mickiewicza. Krótszy południowy bok budynku, w którym znajduje się wejście główne, położony jest przy drodze prowadzącej przez Osiedla Leśnika. Po północnej stronie budynku znajduje się drugie wejscie do siedziby, do którego można dojść chodnikami, położonymi wzdłuż dłuższych boków budynku. Do głównego wejścia prowadzi od strony drogi przez Osiedle Leśnika chodnik, łączący się z chodnikiem biegnącym wzdłuż ulicy Adama Mickiewicza. Budynek główny siedziby nadleśnictwa posiada 3 kondygnacje użytkowe i piwnicę. W budynku znajdują się biura oraz inne pomieszczenia (kuchnia, toalety, magazyny podręczne). Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie tego budynku to godziny 07:00 – 15:00. W dalszej części terenu siedziby Nadleśnictwa Krzyż, w parterowym, podłużnym budynku znajduje się sala narad, składnica akt, Punkt Alarmowo- Dyspozycyjny, pomieszczenia gospodarcze i garażowe.

Pojazdy parkowane są na dwóch parkingach: ogólnodostępnym parkingu położonym po drugiej stronie drogi publicznej, przed głównym wejściem do siedziby Nadleśnictwa Krzyż oraz na parkingu umiejscowionym wewnątrz ogrodzonego terenu należącego do Nadleśnictwa Krzyż. Na parkingu znajdującym się na terenie Nadleśnictwa Krzyż, położonym po prawej stronie bramy wjazdowej na pierwszym stanowisku znajduje się jedno oznakowane miejsce przeznaczone na parking dla osób niepełnosprawnych. Brama wjazdowa na teren siedziby poza godzinami urzędowania nadleśnictwa jest zamknięta.

Za obydwoma wejściami do budynku głównego znajdują się małe przedsionki a następnie schody prowadzące na poszczególne kondygnacje. Dostęp do korytarza głównego i pozostałych poziomów korytarzy w bydynku głównym siedziby nadleśnictwa jest niemożliwy dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Budynek ten nie posiada windy.

Wejście do sali narad w drugim budynku dostosowane jest pod względem dostępu dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Chodnik prowadzący do budynku został ukształtowany w sposób umożliwiający łatwy wjazd, progi przy wejściu do budynku są niskie. Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach, znajduje się na końcu korytarza po prawej stronie od wejścia. Wejście do sali narad znajduje się po lewej stronie korytarza.

W obydwu budynkach nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.

Po budynkach można poruszać się z psem asystującym. 

Budynki obsługiwane są przez pracowników administracji, którzy posługują się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod numerem +48 67 256 40 97 lub e-mailowo na adres krzyz@pila.lasy.gov.pl